*کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان*

آموزش مهارت‌ها و ارزش‌های اجتماعی و انتخاباتی

1392/3/6 15:34
3,674 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش مهارت‌ها و ارزش‌های اجتماعی به کودکان

مهارت‌های زندگی دائما تذکر دادن به کودک نیست؛ این‌که به او بگوییم مودب باش، جلوی بزرگ‌تر نایست، اینجا نرو، این کار را نکن ، این‌طوری حرف نزن، این‌طوری حرف بزن، سلام کن، خداحافظی نکردی. این‌ها نه تنها مهارت‌ها را بالا نمی‌برد بلکه اعتماد به نفس آن‌ها را نیز پایین می‌آورد. او برداشتی را که ما از هر کدام از باید‌ها و نباید‌ها داریم را ندارد. پس باید به صورت تجربی بیاموزد که ادب یعنی چه؟ زندگی اجتماعی چیست؟میهمن دوستی و ارزش ها یعنی چه؟هرچقدر ما برایش توضیح دهیم او به درک درست نمی‌رسد و باید تجربه کند.

در هر صورت او را به اجبار وادار به کاری که میل به انجام آن ندارد، نکنید. برای آموزش او روش ترغیب وتشویق بسیار مناسب است. هیچ‌ وقت برای انجام ندادن رفتارهای اجتماعی احساس شرم و گناه به او ندهید و از جملاتی مانند بد و زشت است و گناه و... استفاده نکنید. برای انجام کاری اصرار و خواهش نکنید چون نتیجه‌ای نخواهد داشت یا اگر هم داشته باشد موقتی است و زود از بین می‌رود.

در این روزهای داغ انتخابات فرصت مناسبی است برای پرورش و آموزش بایدها و نباید های اجتماعی به کودکان.در مورد قانون برای او توضیح دهید.از رییس جمهور و کشور داری بگویید. از وظایف شهروندان و از انتخابات.

بگزارید کودکانتان از همین حالا برای کشورشان اهمیت قایل شوند. به آنان یاد دهید که سربلندی و اقتدار ما با سربلندی کشورمان یکی است.

niniweblog.com

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)