*کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان*

ویژگی فرزندان خلاق

1392/2/5 23:07
3,965 بازدید
اشتراک گذاری

niniweblog.com

ویژگی فرزندان خلاق

اگر فرزندانتان این جملات را زیاد به کار می برند بدانید خلاقیت در وجودشان نهفته است!

دقت  و توجه  شديد  در گوش  دادن ،مشاهده کردن ،يا انجام دادن  کاري : نشنيدم مرا براي  خوردن  شام صدا بزنيد.

شور و نشاط و مشغوليتهاي  شديد جسماني  : من  نمي تونم  یه جا بشینم .

 

استفاده از  قياس  در صحبت : احساس مي کنم  يک پيله هستم  که مي خواهم  به يک پروانه تبديل شوم

 

عادت  به وارسي  منابع مختل:  مامان ! من هم  کتاب خواندم ،هم تلويزيون تماشاکردم و هم از معلم  سوال کردم  اما هنوز  نمي دانم  خدا کجا  زندگي مي کند.

 

نگاه کردن  با دقت  به اشياء: اما  اين هزار پا  که فقط نود و نه  پا دارد.

 

اشتياق صحبت کردن درباره  کشفيات با ديگران : مي داني  چه شد ،حدس  بزن .....

 

ادامه  انجام برنامه  بعد از تمام  شدن  وقت : مامان ،حتي  زنگ تفريح هم  نقاشي کردم تا کارم تمام  شود.

 

پي  بردن  به روابط در چيزهايي که به  ظاهر با هم بي  ارتباطند: مي داني  چيه ،کلاه جديدت  شکل يک پروانه  است

 

فکرکردن  به چيزي  که مثلا  در يک برنامه  تلويزيوني  نشان داده اند : مي دانيد  فردا مي خواهم  در باغچه  دنبال طلا بگردم

 

کنجکاوي  زياد  براي  سر درآوردن از امور: خواستم بدانم که حياط از بالاي  پشت بام  چگونه ديده مي شود.

 

استفاده  از اکتشاف يا يک  تجربه : فکر کردم  اگر  آرد  و آب  را با هم  ترکيب  کنيم  نان  ساخته مي شود ،اما ديدم  که يک تکه  خمير  سفيد  شد.بروز هيجان 

 

 در  صدا در اثر يک اکتشاف : با آب  و آرد خمير درست مي کنم.

 

عادت  به سوال و آزمودن نتايج : مي تونم با آب و صابون  حباب درست  کنم ؟

 

صداقت  و ميل  شديد  به اطلاع  يافتن از امور : مامان اميدوارم از اين حرف ناراحت  نشويد،اما فکر مي کنم  عمو نوروز وجود خارجي ندارد.

 

عمل مستقل :  درباره  مسابقات  اتوموبيل  راني  کتاب جالبي  پيدا  نکردم ،خودم  در اين باره  يک انشا ء مي نويسم

 

جسارت در  گفتار : به نظر من  بچه ها  بايد حق راي داشته باشند.

 

دقت نظر: تا  کارم را تمام  نکنم نمي توانم  با شما  بازي کنم

 

استفاده از نظريات  و اشياء براي دستيابي  به يک هدف :قصد دارم  با اين نخ و اين مداد  يک دايره بکشم.

 

طرح  سوال : وقتي برف آب مي شود  رنگ  سفيد برف کجا مي رود.

 

ميل به اطلاع  يابي  و کشف  احتمالات: فکر مي کنم اين لنگه  کفش پاره به  درد گلدان  شدن مي خورد

 

يادگيري  به ابتکار خود:  ديروز  به کتابخانه مدرسه  رفتم و به  همه کتابهايي که درباره  دايناسورها نوشته شده بود  نگاه کردم.

 

طرح سوالات  عجيب : راستي  اگر حيوانات  آدم مي شدند و آدمها حيوان ، چه اتفاقي مي افتاد؟

منبع :کتاب   " خلاقيت ( شناخت  ويژگي هاي کودکان  و برخورد مناسب  با آنها )  "-نويسندگان :گريوز ، گارگيلو ، اسلادر-  برگردان :مهدي قراچه داغي  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)