*کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان*

از چه موقع باید آموزش را آغاز کرد؟

1392/1/28 4:36
4,449 بازدید
اشتراک گذاری

از چه موقع باید آموزش را آغاز کرد؟

برای آموزش  هر زمانی می تواند نقطه شروع باشد نه زود است و نه دیر. مغز نوزاد از همان ابتدای تولد به سرعت در حال رشد است. حتی می توان آموزش را از دوران حاملگی شروع کرد آن زمان که کودک در رحم مادر است. وقتی از ماریا مونتسوری – معلم ایتالیایی- سوال شد که " چه وقتی باید آموزش را شروع کرد؟" او جواب داد " نه ماه قبل از تولد"

 تحقیقات علمی جدید بر حرف او صحه میگذارد و تاکید می کند که والدین می توانند آموزش کودکان خود را از دوره جنینی شروع کنند. دکتر توماس ورنی – نویسنده کتاب رازهای زندگی قبل از تولد کودک- می نویسد: جنین می تواند ببیند بشنود تجربه کند بچشد و حتی یاد بگیرد.

دکتر نایلز لورسن موافق این قضیه است. او در کتاب خود به نام تولد با عشق تاکید می کند که: جنین چندین ماه قبل از تولدش میتواند بشنود و به صداها پاسخ بدهد و بین روشنایی و تاریکی تفاوت قائل شود. لرزه ها و صداها می توانند از پوسته رحم مادر و مایع آمونیتیک که جنین در آن است بگذرد و به او برسد. بعد از شش ماهگی نه تنها جنین می تواند حس کند بلکه میتواند به عوامل بیرونی به شکل قابل ملاحظه ای پاسخ دهد.

تحقیقات نشان می دهد که جنین به شدت تحت تاثیر افکار و احساسهای مادر در طول حاملگی است. در حقیقت تمام حوزه های رشد تحت تاثیر هر تجربه احساسی از ابتدایی ترین لحظات زندگی است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)