*کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان*

اهمیت آموزش کودکان قبل از یکسالگی

1392/1/28 4:27
3,815 بازدید
اشتراک گذاری

اهمیت آموزش کودکان قبل از یکسالگی

تحقیقات نشان میدهد که میزان رشد مغز بعد از یک سال اول کاهش می یابد و سلولهایی که استفاده نمی شوند به طور طبیعی از بین می روند.

اریک جنسن محقق و نویسنده در کتاب خود به نام " آموزش مغز" می گوید: پیتر هاتنلوکردر تحقیقات خود در دانشگاه شیکاکو مطالب بسیار بحث برانگیزی در مورد مغز کشف کرد. او میگوید که مغز در سال اول عمر به سرعت در حال رشد است. نمونه های بافت مغز جنین در بیست و هشت هفته اول 124 میلیون پیوند مغزی را نشان میدهد. بافت مغز یک نوزاد تازه به دنیا آمده 253 میلیون پیوند را نشان میدهد و در هشت ماهگی این تعداد به 572 میلیون میرسد. اما این دانشمند کشف کرد که رشد تعداد این پیوندها بعد از سال اول زندگی کم می شود و در حدود 354 میلیون در هر نمونه بافت ثابت می ماند. او می گوید بسیار عجیب است که تعداد پیوندهای مغزی اول زیاد و زیادتر می شود و بعد شروع به کم شدن می کند.

تحقیقات او ثابت کرد که مغز جنین سلولهای زیادی تولید می کند ولی آنها کاری برای انجام دادن در بدن ندارند و از بیرون بدن تغذیه (اطلاعاتی) نمی شوند و از بین می روند. او می گوید به دلیل کمبود محرک وعواملی که مغز کود ک را به کار وادارد این سلولها از بین می روند.

. البته تعداد این سلولها در آینده می تواند بسیار متفاوت باشد به طوری که 25 درصد آن بستگی به کیفیت و کمیت آموزش کودک دارد.

تحقیقات هانتلوکر درهایی را درباره اهمیت آموزش کودکان در یک سال اول زندگی باز کرد. تحقیقات او به ارزش بالای سال اول عمر در هر کودک تاکید می کند

نمودار او نشان می دهد که چگونه هر ناحیه از مغز رشد می کند و هر ناحیه در یک دوره از زندگی کودک به اوج خود میرسد. حقیقت این است که ما به تدریج رشد می کنیم و یاد می گیریم.

 



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)