*کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان*

آموزش احترام به دیگران (به بهانه انتخابات)

1392/3/7 19:17
3,966 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش احترام به دیگران (به بهانه انتخابات)

اساسی‌ترین و ثمربخش‌ترین راه برای رشد شخصیت كودك و برخورداری از استقلال فكری و اعتماد به نفس در زندگی احترام به اوست. كودك از وقتی به دنیا قدم می‌گذارد ، با اولین محیط اجتماعی یعنی خانواده روبه‌رو می‌شود. او بتدریج با اعضای این جامعه یعنی پدر و مادر ، برادر و خواهر آشنا می‌شود.

اگر كودك از ابتدا احساس كند كه در این محیط اجتماعی كوچك احترام افراد محفوظ است ، توهین و تحقیر و جسارت در كار نیست ، بزرگ‌تر به كوچك‌تر و كوچك‌تر به بزرگ‌تر وهمه به هم احترام می‌گذارد، كم‌كم علاوه بر این كه اهمیت احترام گذاری را درك می كند، خود به خود انسانی محترم و باشخصیت نیز بار خواهد آمد.

اگر می‌خواهید فرزندتان به شما توهین نكند ، باید شما نیز به دیگران و به ویژه به او توهین نكنید. متاسفانه بسیاری از پدران و مادران از این نكته غافلند و توقع دارند فرزندشان كاملا احترام بزرگتران را نگه دارد ، در حالی كه خود هرگز به فكر احترام و شخصیت دیگران  نیستند ،و در برخورد با کودک  دائم او را سرزنش و تحقیر می‌كنند و در برابر دوست، همكار و همكلاسی‌اش كوچكش می‌كنند. باید بدانیم آنچه به كودك می‌دهیم همان را پس می‌گیریم.

در این روزهای داغ انتخاباتی فرزندان خود را در این مقوله ی مهم آموزش دهیم .خودمان همواره احترام دیگران را حفظ کنیم و به آنان گوشزد کنیم که باید به همه احترام بگزارند.

niniweblog.comniniweblog.comniniweblog.com

http://nini30ya30.niniweblog.com/

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)